284
ARTISTES PARISIENS DU XVF-ET DU XVIIe SIÈCLE.
apporter l'une avec l'aultre dedans le jour de leurs espouzailles,pour ceulx estre ungs et commungs entre eulx, selon et suivant la coustume de la ville, prevosté et viconte de Paris. Led. futur espoux a doué ét doue lad. future espouze du douaire coustumier selon lad. coustume de Paris. Et partant et moiennant ce, en faveur dud. futur mariage, se sont données et donnent l'une à l'aultre au survivant d'eulx deux, tous et chascuns les biens meubles, acquestz et conquestz im­meubles qu'ilz ont et pourront avoir, qu'ilz délaisseront lors et au jour de la dissolution dud. futur mariage, pour en jouir par le sur­vivant d'eux deux d'iceulx biens, ses hoirs et ayans cause, et par luy en faire et disposer comme bon semblera par led. survivant, en faisant par le predecedde son testament jusques à cent livres tournois seullement. Lesd, futurs'espoux ne seront tenuz d'aucunes debtes faictes et créées auparavant led. futur mariage ; ains se paieront sur celluy qui les aura faictes et créées. Lequel don cy dessus a esté-faict au cas qu'il n'y ayt enfans ou enfa'nt nez et procréez en loyal mariage, auquel cas lad. presente donnation demeu­rera nulle.....................;■ . .
Et a esté accordé entre lesd, parties, de­meurera et demeure nul et de nul effect et valleur certain aultre contrat de mariage •qu'ilz auroient faict et passé entre iceulx futurs espoux.par devant deux notaires du Chastelet de Paris dès ung an et demy, comme chose non estantfaict; neantmoings, led. present contract de mariage vallidera, comme dict est.
• Faict et passé, en l'estude desd, no­taires, après midy, l'an 1606, le samedy ■14cm0 jour-d'octobre. Lad. future espouze et lesd, de S' Job et Gamard ont declairé ne sçavoir escrire:ne.signer. — Insinuation en date' du '2 3 janvier 1607. — (Arch, nat., Y 145, fol. 442 V".)
587. — Jean van der Borcht, graveur..
Contrat de mariage ac Jean Van der Burcht, graveur à Paris, ét de Marguerite Lé Reux. - 17 février 1613.
Par devant Martin de la Croix et Claude de Troyes, notaires soubzsignez, furent presens en leurs personnes honorable femme Catherine Cochart, vefve de feu honorable homme Louis le Reux, luy vivant vallet de garde robbe de feu monsieur le car­dinal de Bourbon, ou nom ct comme sti­pullant en ceste partye pour Margueritte Le Reux, sa fille et dud. deffunct, pour ce presente, de son voulloir et consentement, d'une part, et Jehan Van der Burcht, gra­veur à Paris, demeurant à Saint-Germain-des-Prez, rue du Pellican, fils de deffunct Guillaume Van der Burcht, vivant huissier du Conseil du Roy d'Espaigne, et de Cravena, ses père et mère, natif de la ville de Louvain en Braban ; lesquelles partyes, en la pre­sence, dé l'advis et consentement : de la part du futur espoux, de Jehan de Lintlaer, maitre de la pompe sur le Pont Neuf, Charles Van Brechel, graveur en taille-doulce; et dc la part de la future espouze, de Hierosme Laisné, mc charpantier à Paris, cousin germain à cause de Susanne Cochart, sa femme, Robert Fuzée, escuyer, srd'Assy, gouverneur-des pages de la Chambre du Roy, Pierre Gayan, bourgeois de Paris, amis commungs desd, partyes, recognurcnt et confessèrent avoir faict entre elles et de. bonne foy les traicté, accords, dons, douaire, conventions et promesse de mariage qui ensuivent, c'est asscavoir:lad. Cochart avoir promis et promect bailler et donner lad. Margueritte Le Reux, sa fille, aud. Jehan Van der Burcht qui, du consentement et advis de tous les dessus nommez, a promis I et promect la prendre à sa femme et loyalle